Grannar :)

Jag bor i världens bästa hus! Jo jag lovar jag gör det. I mitt hus bor nämligen världens bästa grannar. Vi är ett par familjer som brukar spela kort, gå ut med hundarna, shoppa, fika och en massa mer trevliga saker! För att ta ett exempel så var jag och min fästman på semester i skärgården i 4 veckor i somras. Grannen brevid skulle ta in posten och vattna blommorna under tiden. Klockan 23 ringer min telefon och grannen berättar att hon hade hört ett konstigt ljud ifrån vår lght, så hon och en annan granne hade gått in i lghten och upptäckt att hela vardagsrumsfönstret var borta, någon hade tagit en pinne och slagit sönder hela rutan! Jag får panik eftersom vi befinner oss på en ö i nkpg!!! Det ända jag tänkte på var att åka hem, och självklart blir man ju jätterädd och undrar vad det är för idioter som vill in till oss! Men Marita var lugn i telefonen och sa att redan hade ordnat allt. Så var kvar och ha semester så fixar jag resten sa Marita. Glasmästaren var på väg för att sätta i ett fönster och våran fastighetsägare skulle hon ringa imorgonbitti. Marita och Ullis hade städat hela vardagsrummet ifrån glas splitter. När vi kommer hem så berättar Marita att dom har suttit varje kväll hemma hos oss och spelat kort för att det ska se ut som att någon är hemma! Dom hade tillochmed suttit i köket och spelat på natten och väntat in glasmästaren, fatta att dom satt och frös hemma hos oss bara för att se till att inte någon skulle komma in. Vilket initiativ!!!
Varje dag går vi ut med alla hundar kl.08 och 19 tillsammans, självklart kan inte alla pga jobb men under sommaren så var vi ett helt gäng som var ute och traska! Sen hjälper vi alltid varandra att gå ut med varandras hundar. Ni som har hund vet ju att det kan strula till sig lite med att jobba och ha hund...

Tack SNÄLLA grannar för att just NI finns♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0