Hund diarrè... Lite tips på vägen!

Lite hjälp till er som har hund som fått diarrè!

På apoteket så finns det ett receptfritt läkemedel som heter Canicur. Det är ett dietiskt fodertillskott som man ger till hund och katt. Det normaliserar magens tarmfunktioner. Det är 12st tuggtabletter för 120:-.
Ta bort ALL mat som finns men färskt vatten ska ALLTID finnas tillgängligt HELA tiden.
Börja med att ge Canicur, efter behandling med Canicur så börja att ge kokt torsk i små portioner några ggr per dag. Fungerar det bra öka portionerna för att sedan blanda i fodret med torsken. Tillslut kan ni övergå till att bara ge foder igen.



När min hund Isak var dålig så provade jag först med att bra ge tosk med det gick INTE. Sedn fick jg tipset om att Canicur fanns. Isak åt enbart tabletterna i 2 dagar. Han blev genast bra. Sedan började jag med torsk och sen blanda ut torsk och foder. Det tog ca 1 vecka inna jag helt kunde ge enbart hans foder igen. Men man måste vara tålmodig och vänta. Så att det blir rätt från början.

Lycka till :)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är möjligt att detta hjälper mot diarée men man ska verkligen veta att kroppen använder diarée som ett försvar. Och att ge tabletter som hindrar det kan sluta i livsfara! Har hunden tex bakterier eller något farligt den ätit i tarmen är det en mekanism så att inte kroppen ska ta upp dessa ämnen. Om man då ger sån här medicin tar ju kroppen då upp dessa ämnen istället,vilket kan leda till allvarliga följder... Ta reda på varför hunden har diarée först! Sen är ju inte torsk nåt som hjälper mot själva diaréen utan ger hunden lättupptagen och mild näring.

2009-04-08 @ 17:44:31
Postat av: linnsan

Självklart så ska man vara försiktig med att ge hunden tabl. Men tro man sig veta att den har fått i sig något och man ringer till vet så är det detta dom föreslår bland det första att göra.

Ja torsken tipsa jag om då jag vet att den är bra för kroppen och är lättsmält. En bra början på att vänja magen att behålla maten.



Tjing!

2009-04-09 @ 07:40:30
URL: http://linnisaksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0