110 kg!!! :)

Tränade med min PT Nicklas igår, vi hade bestämt att köra ben! Vi började med att värma upp då jag kommer direkt ifrån receptionen. Vi tränade med en stege liggandes på golvet. Mycket fotarbete för att snabbt få upp värmen så vi kan köra igång snabbt! Målet var ju att vi skulle ta 90kg x 3repetioner i marklyft!
Hur skulle detta gå då jag vart vaken hela natten pga min hund och sen upp tidigt för att jobba och sen maxa i marklyft?!
Det blev till att köpa en redbull :)
Väl uppvärmd så började Nicklas lassa på stången så började vi värma upp lite för att man ska komma in i det. När han lassade på de sista vikterna på stången så var det bara att ta i. Jag vår så spänd och energisk att mina händer skakade!!! Jag bara ville och skulle ha upp den där jävla stången. Nicklas lånade ut sitt magnesium till mig så jag skulle få bättre grepp. Jag bara älskar när jag får magnesium på händerna, känns som om jag är stark då, det är väl något psykologiskt men det funkar! Jag var helt vit på byxorna och tröjan av allt pulver jag gick och hämta hihi :)
Så kom första lyftet och jag tog i allt vad jag hade, och fick upp den! Känndes bra, dags för en paus. Andra lyftet, fick upp den med hjälp av Nicklas som stod brevid och puschade mig! Sen tog jag en paus innan det var dags för sista, jag gick runt runt för att tänka på annat och självklart tog jag ännu mer magnesium :) Tredje lyftet känns som om jag står still och bara fått upp den en centimeter, men då ställer sig Nicklas brevid och bara skriker att jag klarar det här och massa andra bra saker som gör att jag bara känner energin strömma igenom och tillslut får jag upp den!!!
Sen frågar jag snabbt Nicklas hur mycket det var?! 
110kg lyfte du upp!!! 
Va!? Gjorde jag.. Jag blev så sjukt glad att jag bara hoppade på Nicklas av glädje, så stackarn var helt vit på sin PT-Tröja. 
 (Jag vill nämligen inte veta vikten innan för då blir jag blockerad och kan ingenting helt plötsligt. Så Nicklas brukar lassa på och jag tittar åt ett annat håll! Funkar för mig :)

Ringde direkt till min Ullis♥ för att berätta, hon blev glad för min skull :)

Vilket team vi är Nicklas♥


Kommentarer
Postat av: Ullis

Är så stålt över dig min starka LINN!!!

ses snart:)

2009-02-20 @ 09:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0