Pilatesboll!

Pilatesbollen är såååå himla bra på alla sätt och vis! Bra för dig som inte har tränat på länge, rehab träning och absolut även för dig som är van att träna. Finns att köpa på Stadium och Intersport för en bra peng!
Det finns så många olika alternativ att använda sig av den. Gå gärna och köp en bok där det finns bilder och förklaringar på olika övningar du kan göra. Perfekt att ha med i resväskan eller varför inte hemma!

Vältrimmade Charlotte Perelli tränar hårt med pilatesbollen :)


Den här övningen är grymt bra! Du har raka ben så att du står i en planka, sedan så för du bollen mot dina armar och sen sakta ut igen. Upprepa 12x3 ggr. Jag har provat denna övning och jag lovar det KÄNNS! Tänk på att hela tiden ha kontroll över bollen, man vinglar rätt bra i början innan man får in snittsen :)


Lite trevliga träningskläder måste man ju såklart ha! Jag tycker att det är jätteviktigt att känna sig fräsch när man ska träna. Man behöver inte ha ett ton smink på sig, bara man är nöjd själv och trivs i kläderna så kommer man känna sig tryggare och med det kan man slappna av och köra hårdare!


Den här träningstoppen skulle jag vilja ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0