Flyglektion!

Min älskling ringde precis och sa att han tagit en flyglektion. Han fick nämligen en privat lektion av mig i julklapp förra vintern. Jag vet att han ALLTID har velat bli pilot! Så min tanke var att han skulle få leka lite med tanken om hur det skulle kunn vara. När min älskling var i USA så provade han på att gå utbildningen för att bli pilot men tyvärr så klarade han inte av alla tester. Hans dröm har varit att bli pilot, brandman och sedan polis. Så när han ändå var i USA så hoppade han på brandman skolan men det visade sig att de papprena inte är giltiga i Sverige. Så när han kom till Sverige så var det bara att söka in till polisutbildningen. Och idag är han polis och en mycket bra sådan♥ Den bästa såklart!

I planet så var det han och en instruktör. Johan fick prova på att flyga själv! Det han mest tyckte var coolt var att dom flög över vårat landställe =) Så han skickade ett sms till mig och sa att pappa har hämtat den andra båten nu. Han såg jättetydligt vår tomt och alla våra grannar. Som tur är tog han en massa kort som jag ska lägga upp sedan!  Åhhh min älskling var sååå glad♥ Nu har han fått mersmak och vill ta flygcertificat. Han ringde även min pappa och berättade hur lyrisk han var. Min pappa har nämligen haft flygcertifikat och ett plan när jag var liten. Men det tog så mycket tid och samtidigt köpte dom vårat landställe så timmarna räckte inte till.. Trist idag kan jag tycka, tänka att åka en snabbis till Gotland och mysa♥


Kommentarer
Postat av: Milou

Oj vad roligt. Måste vara en fantastiskt känsla att flyga själv! Din sambo verkar väldigt duktig.

Det är faktiskt min sambos största dröm att bli polis men hans rygg och fystesterna sätter nog stopp för det tyvärr.



Skulle vara underbart att bara ta planet och åka en sväng till Gotland eller Danmark... Mysigt!

2009-07-19 @ 13:19:47
URL: http://mysketches.blogg.se/
Postat av: annapanna

risken är väl att den bilden är när Johan flög antar jag???hahaha

2009-07-20 @ 00:29:06
Postat av: linnsan

Hahahaha ja det skulle kunna vara det =)

2009-07-20 @ 12:12:37
URL: http://linnisaksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0