Sommartävling -09

Varje år har vi tävling mellan öläningarna och fastläningarna. Vi har altså en ö och en halvö där vi bor. Min familj bor på halvön men vi kallar oss för fastläningarna. Det börjar traditionsvis med att gå tipspromenad, därefter börjar 5-kampen! Det är här det gäller att prestera och Johan som är helt jäkla tävlingsgalen ska såklart ALLTID vara med i varenda gren. Förra året förlorade vi genom att Johan den klanten spikade i spiken snett! Så killarna i laget slängde han i sjön hahaha =) Så iår stod det mycket på spel, Johan MÅSTE se till att vårat lag vann och han måste få sin heder tillbaka.
Efter 5-kampen så är det fika tajm då alla har med sig sin egna lilla picknickkorg. Som mest har vi nog varit nästan 90 pers som har deltagit. Det är bara superkul att träffa alla och umgås. Dessa personer har jag vuxit upp med och lekt med i många år. Det är kul att se vi som var barn för några år sedan nu har familjer och bygger egna hus på tomten. Att man faktiskt utökar hela tiden istället för att sälja och nya flyttar in.
Åter till tävlingen... Efter fikat så går man igenom resultatet av tipspromenaden och vi i min familj har alltid en liten interntävling och iår så tog jag hem flest rätt! Whiii =) Sen bjuds det på fika av de som håller i sommarens tävling. Det är nämligen så att det går runt alla grannar varje år. Jag kan med stolthet säga att det var min familj som började med denna tradition för ca 20år sedan sedan dess har det hållt i sig för varje år! Ganska fantastiskt♥

Golftävling!


Min älskling skulle vara med och spela golf såklart men han har aldrig spelat mer än på kul.. Så han tog sats och svingade iväg! Det ska sägas att Johan ALLTID försöker att göra något extra utav allt om han får chansen.. Tur nog för honom så kom den iväg och nuddade berget på andra sidan och studsade i vattnet. Helt jäkla otroligt!!! Göran våran granne skrek till Johan att allt är förlåtet nu när han svingade så bra hahaha =)
Se på filmen och njut♥


Jordgubbar, glass och godis i stora lass bjöds det på!



På tipsrundan så var sista utslagsfrågan hur bred Leif var på överkroppen. Vi skrattade så vi grät kan jag säga..

för såhär ser Leif ut i verkligheten =) Slående likt va hihi


Men att dom satt dit hans huvud så bra på bilden var otroligt roligt! Frun Lena fick med sig bilden hem :)

En fantastisk dag precis som vanligt som avslutades med ett glas vin och kortspel på altan i solen, kan det bli bättre?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0