Min Midsommarafton -09!

Mitt midsommarfirande började på torsdagen efter jobbet kl1400. Liw kom och mötte upp mig och vi åkte hem till mig. Där packade vi lite och lånade Johans bil för att bege oss hem till Liw för att hämta hennes saker. Vi storhandlade på vägen och vi fick hela 5påsar med mat med oss! Vi skulle kunna bjuda med 10 personer til :) Timmarna gick och vi lämnade sthlm vid 19 tiden, kan ju också säga att det var vi och 50.000 till som lämnade sthlm samtidigt... Sen händer det konstiga.. på färjan så sitter vi inne i bilen och helt plötsligt så går ena fönstret på förar sidan sönder. Det bara exploderar och går i tusen bitar. Så det måste ha varit nån spänning i dörren som gör att det sprack! Men som tur är så hjälpte dom trevliga gubbarna som kör färjan oss att plasta in fönstret så att vi kunde åka vidare. Sakta men säkert så tar vi oss fram till landet och nu är klockan 21. Vi packar in allt i båten, då märker jag att en säkerhets sladd saknas och den måste man ha för att kunna starta båten. Så jag ringer upp grannen Berra och han kommer med en extra sladd så att vi kan komma över med båten till landet. TACK! Så det var bara att lasta in i huset och sen tappa upp ett glas med vin och tända lite ljus♥ Såg en film och snackade lite strunt sen var det dags att krypa ner under täcket för att sussa. Greta ville sova brevid Isak och han låg brevid mig i sängen. Så där låg jag och gotta mig med två söta hundar♥

Vi vaknade vid 8 tiden och åt en smarrig frukost! Splen sken redan så det var bara att gå ut och sätta sig och njuta av solen. Jag klippte gräsmattan och Liw gick och småpysslade lite under dagen. Sen kom det släkt från England och hälsade på. Mamma kom ut med ännu mera mat!!! Så det var bara att trycka in maten i kylen och frysen. Mamma hade även med sig underbar lavendel och andra fina sommarblommor som vi planterade ute. Vilken sommarkänsla♥ Vi har ätit fantastisk god mat hela dagen och haft strålande solsken och inte en regndroppe, kan det bli bättre!?


Liw gjorde en midsommarkrans, söta lilla pappa♥ hahahahaha



Liw marinerade köttet och kycklingen fantastiskt gott♥







Liw hade med sig champagne som vi firade med!




Tom sol på kvällskvisten♥


Efter all god mat, snaps, snapsvisor och väldigt mycket skratt så är det dags att dra sig in i huset för en film och mys♥



Hoppas ni haft en fantastisk midsommarafton♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0