Drömmar... :)

Jag har MÅNGA drömmar och tankar om framtiden. Det ska man ha! Men sen är det en annan sak att fullfölja dom förverkliga. Att sträva framåt och försöka... Ibland vill man ge upp innan man ens har börjat.
Det viktiga är att man fortsätter drömma och att man endast har sig själv att skylla då det faktiskt handlar om att DU ska göra något åt det.
Det är faktiskt det som är det svåra att faktiskt inse att det är en själv som kan göra någon skillnad. Man skulle ju vilja att det var någon annan som gjorde det åt en eller att det dimpar ner ett kuvert i brevlådan där det står vad och hur och när du ska göra något. Så jäkla praktiskt :) Men tyvärr så fungerar det ju inte riktigt så... Fast jag ibland skulle vilja.

En av mina drömmar är att öppna en egen inredningsbutik. En liten och mysig lokal där man ska kunna handla lite möbler men mest dekorationer till hem och fester, olika ljus, krämer såklar, dofter i alla dess slag och en massa annat smått och gott! Ojojoj vad jag skulle trivas♥

Då kommer vi ju till den där härliga punkten då man har en dröm men varför förverkligar man den inte?! För att man inte tror på sig själv? Pengar? Tid? Var man befinner sig i livet? Ja ursäkterna är många och man tycks komma på nya hela tiden..
Mitt bekymmer är att jag är så jäkla stressad hela tiden att jag aldrig hinner varva ner och bara vara. Hinner aldrig lugna ner mig och sitta och tänka på vad för drömmar jag har och hur jag ska göra för att förverkliga dom.

Men jag har en liten grej som är på gång vi får se hur det kommer gå..

Fortsätt drömma men glöm inte att förverkliga dom för varför drömma om man sen ligger där gammal och grå och inte kan göra nått åt det?! Fatta att ångra dagar i sitt liv..det har vi INTE tid och råd med!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0