Supergift / Supersingel

Idag på fiket så slår sig en äldre man ner vid vårat bord då det är smockfullt överallt men hos oss står en ensam liten stol. Såklart han får sitta vid oss. Han presenteras av fikets ägare som supergift. Jag och Elisabeth tittar på varandra och börjar genast fnittra. (Ja vi tycker sånt här är riktigt kul, detta kan ju bara bli roligare) Jaha säger min vän vad spännande med ett nytt ord det ända jag har hört är supersingel vad nu det må vara.
Tänk vad roligt det är när man träffar nya människor och nya ord.
Så vad är supergift? Att han aldrig tittar åt något annat håll än sin fru och är jättelycklig eller att han sitter i en rävsax..hmmm ja det ska jag efterforska mer om. Sen började jag och min vän prata om ordet supersingel, är inte det också ett härligt ord :) För mig innebär det att man accepterar sitt singelliv och mår bra av det!

Gå gärna till Lisas cafè på söder i sthlm. ALLT är hembakat och smakar helt underbart♥
Åt en gigantisk bulle, kunde lätt ha ätit upp hela fatat med nybakade degiga bullar!


På kvällen nu ringde grannarna på och bjöd på blåbärstårta! Kan det bli bättre?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0